למה הח"כים החרדים שותקים נוכח האפליה החמורה?

    ח"כ סמוטריץ' אמר כי זה עוול חמור שיש לתקנו והוא יפעל בענין בכל כוחו בשיתוף פעולה עם החכי"ם החרדים עוד קודם שנת התקציב הבאה
    ארי וידר No Comments on למה הח"כים החרדים שותקים נוכח האפליה החמורה?

    כבר בשנת 2006 התרעם חבר הכנסת דאז יעקב כהן מ'יהדות התורה' על האפליה הבוטה בהנחות בתחבורה הציבורית כשסטודנטים זוכים להנחה ואילו תלמידי ישיבה לא מקבלים • כעת שוב הענין עלה לכותרות

    צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
    ח"כ סמוטריץ' אמר כי זה עוול חמור שיש לתקנו והוא יפעל בענין בכל כוחו בשיתוף פעולה עם החכי"ם החרדים עוד קודם שנת התקציב הבאה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר בשנת 2006 התרעם חבר הכנסת דאז יעקב כהן מ'יהדות התורה' על האפליה הבוטה בהנחות בתחבורה הציבורית כשסטודנטים זוכים להנחה ואילו תלמידי ישיבה לא מקבלים את ההנחה בת ה-33 אחוזים, אולם הבעיה נותרה בעינה.

    לאחרונה החלה קבוצת נציגים מישיבות שונות בישראל לקיים פעילויות על מנת שגם תלמידי הישיבות החרדיים יזכו להנחות. "רק לפני מספר שנים קבע בג"ץ שהבטחת ההכנסה לאברכים היא לא שיוויונית ועל כן זוכים בה גם סטודנטים חילוניים, אז איך אפשר להסביר את ההחלטה שלא להעניק הנחות לתלמידי ישיבות?". תמה אחד מתלמידי הישיבה.

    באחרונה, הודות לפעילות, הגיש ח"כ אורי מקלב שאילתה לשר התחבורה "הרפורמות הרחבות בתחבורה הציבורית מבורכות, אך כדי להשלים את המהלכים מן הראוי שהנחות הסטודנטים יינתנו גם למי שלא לומדים במוסדות אקדמיים כדוגמת תלמידי ישיבות", טען מקלב.

    בדבריו תמה ח"כ מקלב על פי איזה תבחינים משרד התחבורה קובע את קביעותיו. "האם תלמידי הישיבות אינם אזרחי ישראל? אם הם מתקשים פחות בתשלום הנסיעות? מן הראוי שגם הם יהיו זכאים להנחה", אמר. במענה לשאילתה  השיב שר התחבורה כי למהלך זה יש משמעות רחבה וצריך והדבר צריך להתקבל בשיתוף משרדי הממשלה השונים. "בגלל המשמעות התקציבית של מהלך הנחות שכזה, יש לבצע זאת בתיאום עם משרד האוצר".

    אתמול (רביעי) רתמו הנציגים מהישיבות את ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי למאבקם. בפגישה הסבירו הנציגים לסמוטריץ' את חוסר השוויון הבולט בין בחורי ישיבה לסטודנטים בתחבורה ציבורית, כשהאחרונים מקבלים 33% הנחה ובחורי ישיבות לא מקבלים שום הנחה, על אף שהמדינה מכירה בחשיבות לימוד התורה כפי שמובא בחוק הגיוס שנחקק לאחרונה.

     ח"כ סמוטריץ' אמר כי זה עוול חמור שיש לתקנו והוא יפעל בענין בכל כוחו בשיתוף פעולה עם החכי"ם החרדים עוד קודם שנת התקציב הבאה.

    עם זאת מביעים הנציגים תמיהה כי על אף האפליה הבוטה, וחרף העובדה שהנציגות החרדית בולטת בפעילותה בממשלה, טרם השיבו שאר חברי הכנסת החרדיים, מלבד מקלב, לפנייתם ולא נקבעה עימם פגישה.



    0 תגובות